Bayer-onkologi

Cancer kan inte tigas ihjäl

Ändå är det många som försöker.

Bayer har sedan tidigare den uppskattade podden ”EyePod” inom oftalmologi som vänder sig till alla som är verksamma inom ögonsjukvården. Nu vill företaget genomföra ett liknande initiativ men inom onkologi, och med den intresserade allmänheten som främsta lyssnare.

Granaths uppdrag blev att sätta ett visuellt uttryck och en tonalitet för podcasten ”Röster om Cancer”. I uppdraget ingick att ta fram en flyer för att marknadsföra den.

Med oss in i arbetet fick vi nyckelorden: lugn, samtal, värme med något som (subtilt) riktar tanken till onkologi.

Ut kom två cancer-pratbubblor som representerar dialog & berättande.

Vi gillade det. Kunden gillade det. Hoppas du gillar det.

Medtronic – självjusterande insulinpump

Nu blir det reklamfilm

Sanofi-Diabetes

Därför väljer läkemedelsbolag en Veeva-certifierad byrå