BioGaia – probiotika

Årsredovisning 2017

En prisbelönt årsredovisning.

Hösten 2016 fick Granath förtroendet att ta fram 2017 års årsredovisning för BioGaia, ett hälsoföretag som arbetar inom segmentet kosttillskott med probiotika. I briefen stod bl. a. att de önskade ta ett nytt grepp på vissa utvalda delar, t. ex. deras hållbarhetsarbete. Eftersom vi gillar att tänka nytt, inte minst inom vissa givna ramar, så kastade vi oss över uppgiften.

BioGaia har nyligen genomgått ett stort varumärkesarbete (ett arbete som också genomförts tillsammans med Granath) och det ville vi skulle kännas i årsredovisningen. Likaså ville vi att det skulle framgå att BioGaia är ett företag där personalen varje dag stiger ur sängen för att arbeta med något som gör gott. I årsredovisningen så tog det sig uttryck i en tydlighet som samtidigt utstrålar värme och en viss lekfullhet.

Resultatet resulterade i en välbeställd årsredovisning som dessutom kammade hem förstapris i Publishingpriset 2018, vilket både vi och kunden är stolta över.

Fortsatt förtroende

2018 – Nominerad till Publishingpriset 2019
2019 – Inskickad till Publishingpriset 2020

Teva – hudsjukdomar